Thursday 27 January 2011

Setem bukan sahaja untuk dijilat, lekat dan pos!

Setem [2009]


Setelah sekian lama guwa perap dan peram dalam hardisc, akhirnya pintu hati guwa terbuka untuk memberikan sedikit masa guwa dalam hidup ini untuk menonton movie ini.

Bapak ah, cerita dah lama baru nak tengok. Sadis sial!
Giler babi slowpoke mamat ni.

Hell yeah! Guwa memang noob, guwa memang slowpoke. You got prob with that buddy? Okay, First impression guwa, | cerita pasal setem? watahel? Dah takda modal nak buat filem ke orang Malaysia ni. | Dengan ego yang tinggi, guwa nekad untuk melihat sendiri isi kandungan filem ni. Setelah 1jam 49minit 23saat, guwa tamat menonton dan bersedia untuk menukar persepsi guwa dengan berkata, | Inilah filem 1malaysia yang paling tiptop! (sambil berdiri depan cermin dan menunjukan tanda bagus ala-ala Dr Rozmey)| Macam mana guwa tak cakap 1Malaysia; Melayu, Cina, India even watak Indon pun turut wujud dalam filem ni. Dan yang paling guwa suka tentang filem ni, MILF kegemaran guwa turut berlakon sama beb. Sapa lagi kalau bukan Vanida Imran, dah lah berpakaian nurse, seriously turn me on. Kahkahkah!

So, kepada yang belum tengok, guwa sarankan korang tengoklah filem ni. Jangan jadi macam guwa, nanti menyesal tak sudah. Walaubagaimana pun, terdapat beberapa kesilapan pihak krew yang tak patut berlaku dalam filem yang bermutu macam ni. Guwa macam biasalah, bila tengok movie mesti cari kesilapan punya. HAHAHA!

Kesilapan Pertama

Pada minit ke 0:13:29, tongkat yang digunakan pak Ramli telah patah kerana memukul Johan, tapi pada minit ke 0:13:34, pak Ramli bisa menggunakan tongkat itu seperti biasa. LOL!

Kesilapan Kedua
Pada minit 1:21, but kereta tersebut telah berlobang akibat di tembak, tapi pada minit ke 1:24 but kereta tersebut tidak berlobang lagi. Amazing! Double LOL!

Pengajaran yang guwa dapat melalui filem ini ialah, | Don't judge a movie by its title | Miehehe!

Storyline: 9/10
Action: 8/10
Special effect: 6/10
Ending: 6/10
Overall: 29/40

Note: Guwa malas nak tulis sinopsis and upload trailer.
Korang boleh usha kat sini: Sinopsis & Trailer

Poster movie dirembat dari: Ajurina9 tblog

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follower Yang Sangat Heartless