Thursday 16 December 2010

Header for new Facebook layout

Kebanyakan pengguna facebook mengalami tekanan yang amat tinggi akibat daripada owner facebook, Mark Zuckerberg yang telah menukar layout lama facebook kepada yang lebih baru dan lebih buruk. Guwa secara tak langsung turut mengalami tekanan tersebut. Bila difikirkan semula, takda guna pun nak emo pasal benda ni. Daripada kita emo stress pasal benda ni lebih baik kita accept dan gunakan sebaik dan se-kreatif yang mungkin. Memang tidak dinafikan layout facebook yang baru ni nampak buruk dan serabut, tapi kalau kita kreatif semua benda akan jadi lawa dan kemas. Contohnya macam page guwa dan page member-member guwa ni.


Dengan adanya header ni, profile yang nampak serabut nampak sedikit kemas dan secara tak langsung ia menunjukkan identiti unik seseorang. Thanks to Mark Zuckerberg kerana menyediakan hide photo tag supaya dapat mengekal header ni walaupun orang lain tag kita dengan gambar-gambar lain. Fungsi hide ini tidak akan remove photo yang telah ditag secara total. Ia cuma remove dari profile kita sahaja dan photo yang telah di hide itu masih tersimpan dalam album photo tag kita.


Kes ni sama juga macam bawang, kulit bawang memang nampak kotor dan serabut, tapi bila kita kupas satu persatu kulitnya, ianya akan jadi bersih dan licin bukan? Anda setuju? Jika setuju picit "Like" and leave your comment yo!

Note: Kalau guwa rajin nanti guwa buat tutorial and I think I'll stick with facebook. LOL

.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follower Yang Sangat Heartless