Saturday 29 May 2010

Malang oh Malang!

Status: Tension. Mood: Tekanan.

25 May 2010. Hari malang bagi aku.

Kancil
Oleh kerana aku tido lewat, so aku decide tak tido semalaman kerana takut tak bangun keesokannya kerana bapak aku suruh aku amik adik aku kat sekolah. Selalunya adik aku balik dengan bapak aku, memandangkan bapak aku ade hal di Pagoh, so aku terpaksa amik dia pada hari itu. Jam menunjukkan pukul 8:24 pagi. Mata ku terasa berat dan mengantuk. Lalu aku bercadang untuk keluar bersarapan bagi menghilangkan rase ngantuk dan melengah-lengahkan mase sehingga pukul 1 tengah hari nanti. Aku rase tak sedap hati apabila melihat kereta kancil milik ibu ku itu. Tanpa menghiraukan perasaan itu, aku terus mencapai kunci kereta diatas meja komputer dan bergerak menuju ke destinasi. Sambil memandu, aku mengeluarkan sebatang rokok. "Shit, tinggal sebatang jer. Singgah kedai kejap ah beli rokok." aku berkata sendirian. Sedang aku memandu, tiba-tiba perasaan yang tidak menyenangkan tu muncul kembali, aku cuba menenangkan fikiran ku dengan melayan celoteh penyampai-penyampai radio Sinar.fm sambil berkata "Jangan la jadi ape-ape arini." Sampai di kedai. "Moi, Winston 20 satu." kata aku kepada Amoi yang menjaga kaunter. Lalu die menghulurkan sekotak rokok kepada ku dan aku menghulurkan sekeping not merah bernilai rm 10 kepadanya. Setelah mendapat baki, aku menuju ke kereta yang di parking di hadapan kedai tersebut. Aku menghidupkan enjin.



DAMN! Enjin kereta tak hidup. Aku cakap "patut lah rase tak sedap hati. nak jadi bende ni rupenye." Aku buka bonet kereta untuk melihat apa masalah kereta ni. Great! Air battery kering. Jam menunjukan pukul 8:45 minit pagi. Sape jer yang bangun pagi-pagi macam ni? Dengan handphone tak bawak. Aku tak gelabah. Aku cube mengawal kemachoan ku. Aku mengeluarkan sebatang rokok yang baru di beli tadi dan menghisap dengan tenang sambil memikirkan ape aku nak buat. Keputusan dibuat, aku pergi kerumah member ku yang berada berdekatan dengan tempat kejadian. (jauh la jugak sebenarnye.) Naik ape? Gua jalan kaki je beb! 8:59minit pagi aku sampai dirumahnya, aku memberi salam tapi tiada yang menyahut salam ku. "Tengah membuta lagi la ni" kata ku sendirian. Aku membuat keputusan drastik dengan memecah masuk ke rumahnya. (Sebenarnye pintu umah die tak kunci) Aku naik ke tinggkat 2 dan masuk ke biliknya untuk menyedarkan dia dari lamunan mimpi-mimpi indahnya. Ternyata usaha ku gagal dan tidak membuahkan hasil. Memberku sememangnya sukar di kejutkan dengan menggunakan cara normal. Aku lepak sebentar menghilangkan lelah akibat penat berjalan sejauh 0.9 kilometer. Kemudian aku terpandang laptop yang terdampar diatas meja dan tanpa berfikir panjang, aku membuat keputusan untuk online sebentar.


Bersambung. . . .


Nota sampingan:
Kereta kancil kat atas tu? tu bukan kereta kancil yang aku maksudkan. Gambar tu aku sebat kat Google. :)


Ku abes menulis 1 coretan pada:
Pukul 6:35pm Rabu 2 Jun 2010.

Nenek pernah berkate:
"Malang tidak berbau yer cu."
Betol tu nek!
.fullstop.

Hello silent reader, why not you leave a comment. I really appreciate that. :)

1 comment:

nur 'afifah :) said...

hahaha..
suspens btoll..
stalah lma xupdte yer..??
cpt2..
strusnya peliss.. (^_-)
bikin suspen saja.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follower Yang Sangat Heartless