Sunday 29 November 2009

Pening oh Pening!

Status: Sakit kepale. Mood: Pening.

Adoiii~ pening aku ah.
Belajar pening, xbelajar pening, nak sambung belajar pon pening.
Pening oh pening. Mane xpening kalau dah bapak aku asyik tanye:
Apply la mane2. Apply je sume. Nanti dapat pilih la.
Nak sambung belajar kat mane ni? Masuk UPiM lah.
Belajar networking, senang dapat keje. Yuran xpayah bayar. Ade elaun.
Nak masuk politeknik x?
Nak masuk UiTM x?”
"Unisel?"
Come on. I need space okay. Memacam tawaran aku dapat.
UiTM, Unisel, UPiM, Politeknik, Kolej Yayasan Melaka.
Sume course bukan taste aku.
Dapat yang taste, tempat belajar plak bukan taste.
Adoiii~ Menyesal pon ade gak xbelajar betol2 mase kat UniKL dulu.
Mase kat UniKL dulu aku amek Course Diploma in Animation.
Course tu memang best, memang minat aku.
Jumpe plak member2 yang sekepale macam aku.
Dengan xde final exam lagi. Memang masyuk.
Cume assignment/keje memang banyak ah.
Sem1 aku kat UniKL agak cemerlang bagi orang yang malas cam aku ni.
Aku kantoi mase sem2, bile tahap kemalasan aku membuak2.
Persoalannye skunk, sikap malas aku ni.
Belajar ape pon, kat mane pon, kalau malas memang xkemane.
Member aku siap nasihat kat aku:
Pasni 1 je. Ko jangan buat macam dulu lagi. Ko belajar betol2. Jangan malas lagi.

Okeyh. Berbalik pada cerita asal. Korang rase ape patut aku buat?
Otakku bertambah serabut+pening bile pikir pasal bende ni.









Ku abes menulis 1 coretan pada:
Pukul 7:21PM Rabu 18 November 2009.

Nenek pernah berkate:
“Buatlah keputusan berdasarkan pemikiran yang waras,
bukan berdasarkan nafsu dan emosi.”
.fullstop.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follower Yang Sangat Heartless